تبلیغات
كافه ی آیدا - كوفته آلو

جستجو

 

كوفته آلو

شنبه 20 آذر 1389   01:08 ب.ظ



كوفته ی آلو غذای سنتی لذیذی كه همه میشناسند


مواد لازم:

پیاز / یك عدد
گوشت (مخلوط گوساله و گوسفند) / 500 گرم، چرخ كرده
آرد نخودچی / 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ / یك تا 2 عدد
نمك، فلفل و زردچوبه / به مقدار لازم
لپه / یك پیمانه
پیاز داغ / یك دوم پیمانه
آب / 5 تا 6 لیوان
آلو / 15 عدد
سبزی / 300 گرم
شكر / سه چهارم پیمانه
آب غوره / یك چهارم پیمانه
روغن مایع / به مقدار لازم

طرز تهیه:
پیاز را رنده كنید و آب آن را بگیرید. گوشت را با آرد نخودچی، پیاز رنده شده، تخم مرغ، نمك، فلفل و زردچوبه مخلوط كنید. لپه را پخته و آب اضافه آن را بگیرید و چرخ كنید. لپه چرخ كرده را با گوشت مخلوط كنید. مقداری از پیاز داغ، زردچوبه و آب را روی حرارت اجاق بگذارید (قابلمه گنجایش كافی داشته باشد). آلوها را خیس كنید و بعد از نرم شدن با بقیه پیاز داغ مخلوط كنید. نمك، فلفل و زردچوبه ی مخلوط پیاز و آب را اندازه كنید و از مایه ی گوشت و لپه به اندازه ی یك نارنگی بردارید و وسط آن را از آلو و پیازداغ مخلوط قرار دهید. كوفته را با دست مرطوب گرد كنید، به صورتی كه آلو و پیاز داغ وسط كوفته پنهان باشد. كوفته ها را دانه دانه در آب جوشان بیندازید. سبزی ها را چرخ كنید و همراه با شكر و آب غوره به آب كوفته اضافه كنید. چاشنی كوفته را بچشید تا مطابق ذائقه شما باشد و به مدت یك تا یك و نیم ساعت زمان دهید تا كوفته ها همراه با سبزی جا بیفتد و بپزد.

نكته:
1- این دستور 385 گرم كربوهیدرات، 180 گرم پروتئین، 240 گرم چربی و 4420 كیلو كالری انرژی دارد.
2- سبزی شامل نعناع، خالواش، جعفری و چوچاق می باشد كه به جای خالواش و چوچاق از شوید و ترخون می توانید استفاده كنید.

منبع: مجله هنر آشپزی


نوشته شده توسط : Ayda

 
الشیخ النمر